Eppu Nuotio: Loppu

Odotin tätä kirjaa, mutta silti tartuin siihen epävarmasti, sillä tiesin, että käsissä on loppu. Kaikki loppuu ja Pii Marin -sarjan dekkarit ovat nyt tulleet kirjailijan päätöksestä loppumetreille. Juuri kun alkoi niihin tottua, vaan onhan se leikkikin lopetettava aina kun se alkaa tuntua hauskimmalta.

Loppu on kuitenkin ihan yhtä hyvä kuin kaikki aiemmatikin kirjat. Jälleen kaksi tarinaa vie lukijaa käsikädessä ja vuorotellen. Se on erittäin kiva tyyli, sillä kaiken aikaa saa ikään kuin tuplajännittää.

Kirjassa on Pii Marin, joka palaa reissultaan isäänsä tapaamasta. Ei ihan paras reissu. Kotona on jotenkin viileää ja melkein pelästyy, mikä on Piin ja Juhan suhde? Se luo jännitettä.

Toinen tarina on Henna ja Mikko. Ihana nuori perhe, joka ostaa ihanan talon. Kaikki on niin ihana, että heti haistaa jonkin olevan pielessä. Niin kuin onkin. Kun talo paljastuu olevan homeessa ja nousee seinä vastaan, lukija on ihan hermona. Miten siitä voi selvitä?

Koska kyseessä on dekkari, murha on väistämätön, mutta kuka kuolee ja kuka on syyllinen, se selviää kun lukee kirjan ihan loppuun!