Fiona Watt: Metsän eläinten konsertti : paina ja kuuntele!

Metsän eläinten konsertti on yksi ehdottomasti suloisimpia äänikirjoja, joihin olen vuosien varrella törmännyt. Siinä eläimet, orava, kontiainen, näätä, mäyrä ja kettu harjoittelevat soitantaa ensin kukin tahollaan ja lopuksi järjestetään konsertti metsän siimeksessä. Huilu, kellopeli, kitara, piano ja viulu soivat kauniisti niin erillään kuin yhdessäkin, joten ihastuttavan kuvituksen ohella tätä astetta klassisempaa äänikirjaa jopa kuuntelee mielellään. Pidän ideasta, että lapsia opetetaan kuuntelemaan musiikkia pala palalta ja tutustutetaan heitä samalla eri soittimiin ja sitä kautta orkesterimusiikin maailmaan.

Näinpä olinkin sangen mielissäni, kun kyseinen kirja selvästi iski myös perheemme kaksivuotiaaseen, joka on viettänyt sen parissa tovin jos toisenkin lähes päivittäin. Nämä äänet jaksavat kerralla viihdyttää paljon pidempään kuin esimerkiksi autojen räminä tai eläinten ääntely, nuo äänikirjojen kestosuosikkiteemat.

Suosittelen!