Timo Parvela: Ella ja kaverit konsertissa

Ella ja kaverit konsertissa

Ella ja kaverit ottavat suunnaksi tällä kertaa sinfoniaorkesterin konsertin. Opettaja vie lapsia sivistymään konserttiin, mutta tietäähän sen, ettei tällä porukalla mikään suju niinkuin pitäisi.

Opettaja onnistuu hukkaamaan koko luokan kaksi ja puoli A jonnekin konserttitalon kätköihin. Vain Ella on jäljellä, joten luvassa on kunnon etsintäoperaatio. Siihen saadaan avuksi niin kapellimestari kuin vahtimestarikin.

Kirjassa on mukana CD, jossa on yhdeksän Iiro Rantalan säveltämää kappaletta, jotka Helsingin kaupunginorkesteri, Lotta Kuusisto ja Paavo Kerosuo esittävät Jaakko Kuusiston johdolla. Kirjan lopusta löytyy myös Jaani Länsiön laatimia esittelyjä sinfoniaorkesterin soittimista.

Itse tarina on totuttua kohellusta, mutta yhdeksänvuotias lukija piti suuresti ja kuunteli hyvillä mielin musiikinkin.