Timo Parvela: Ella ja kaverit hevosen selässä

Viimeksi Ellan ja kavereiden opettaja oli päässyt rehtoriksi. No, se meni miten meni, ja niinhän siinä kävi, että opettaja alennettiin takaisin opettajaksi. Kamalinta tässä on uusi rehtori: opettajan isä tulee kouluun rehtoriksi korjaamaan poikansa aiheuttamia sotkuja.

Tarina sisältää myös hevosen. Tuukka ei ole koulussa, vaan kadoksissa, koska sattui nyt vähän ikäänkuin vahingossa varastamaan hevosen, tehdäkseen vaikutuksen naapurintyttöön.

Hevosjuttujen setvimisestä seuraa reippaasti hirnuntaa. Ella ja kaverit hevosen selässä on perushyvä Ella ja kaverit -kirja: ei suuria yllätyksiä, mutta toimii takuuvarmasti. Tarina on sopivan höpsö ja huumori vetoaa lapsiin.

Kirjaa lukeva aikuinenkin saa hymähdellä muutaman kerran; minua ainakin viihdyttivät kovasti kirjan lakoniset ja pidätyskyvyttömät poliisit.