H.W. Lewis: Miksi heittää lanttia? : Päättämisen taito ja tiede

H.W. Lewis on fyysikko, joka on erikoistunut päätöksiin. Miksi heittää lanttia? on hauska ja hyödyllinen teos, joka kertoo, kuinka tehdä päätöksiä. Lewis käsittelee päätöksentekoa laajasti: deittailua, politiikkaa, uhkapelaamista, pörssisijoittamista – lukemalla kirjan huolella viisastuu monella elämän alueella.

Vankkaa asiaa havainnollistetaan kiinnostavin esimerkein. Tieto on esitetty selkeästi, eikä kirjan sisällön ymmärtämiseen tarvita kummoisiakaan matematiikan taitoja. Jos nimenomaan on niin, ettei todennäköisyyksiä juurikaan ymmärrä, kannattaa kirja ehdottomasti lukea.

Kirjan Suomessa julkaissut Terra Cognita on minun silmissäni muuten kerännyt jo melkoisen hyvän maineen tietokirjakustantamona.

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 860 tilaajan joukkoon!