Kirsti Mäkinen ja Tuula Uusi-Hallila: Minna Canth : taiteilija ja taistelija

Tämä Minna Canthista kertova kirja kuuluu kuvallisiin kirjailijaelämänkertoihin, joita on helppo lukea ja katsella, koska kuvia on paljon.

Kirja alkaa siitä kun Minna syntyy ja kattaa koko elämänkaaren aina kuolemaan asti. Esiin nousevat Minna Canthin yksityiselämä ja julkinen rooli, kaikki näytelmät ja millaista niiden esittäminen ja kritiikki oli, ennen ja nyt.

Lapsuudesta aikuisuuteen. Kun Minna menee naimisiin, saa lapsia, jää leskeksi, ajaa naisasiaa, kirjoittaa. Kaikki se on tätä päivää. Olisipa Minna näkemässä, kokemassa.

Tämä kirja on erittäin hyvä sellaiselle, joka vain haluaa tietää jotain Minna Canthista, sillä kaikki se on tässä kirjassa tiivistettynä. Jos kiinnostuu enemmän, niin kirjan lopussa on mahtava luettelo kirjoista, joista voi saada lisää tietoa.