Tapani Bagge: Musta taivas

Musta taivas on niin vauhdikas rikosromaani, että meinasin välillä kyydistä pudota.

Tarina alkaa ryöstöllä Ruotsista ja päätyy Hämeenlinnaan. Rahaa sataa ja luoteja. Erneston keikka vesittyy, kun saalis katoaa ja Ernesto saa kintereilleen kaikki mahdolliset, rosvot ja poliisit.

Ruumiita tipahtelee tämän tästä. Pakomatkalla ollaan ja karkuun mennään. Ryöstösaalista havittelee yks sun toinen. Kaikkea tätä menoa siivittää Baggen huumori. Ihmissuhdeverkoissakin ollaan, kun ilmenee kuka tykkää kenestäkin.

Tämä Vuoden johtolanka -palkittu kirja olisi minusta erittäin oivallinen niille nuorille miehille, jotka eivät lue juuri mitään, sillä tässä on iso annos vauhtia ja säpinää.