Annika Eräpuro: Myrskykirja

Myrskykirja

Myrskykirja on lasten kuvakirja. Sen päähenkilö lähtee yöllä ulkovessaan. Myrskyssä irronneen vessan oven päällä hän lentää maailman ympäri ja näkee matkansa aikana monenlaisia asioita.

Tämä on kiinnostava tarina siitä, että mitä tahansa voi sattua, koska tahansa. Ideana on todella hauskaa laittaa päähenkilö lentämään juuri myrskyn mukana maailman ympäri, eikä jollakin tavallisemmalla tavalla. Hetken tosin mietin, onko tämän tarinan uskottava tapahtuneen oikeasti vai miehen unessa, mutta oikeastaan sillä ei ole väliä.

Mika Launiksen kuvitustyylissä on kyllä väriä ja vaihtelua, mutta se on silti vähän niillä rajoilla, että pidänkö siitä vai en.

Veera