Lise Myhre: Nemi : Nemin taikaa

Kansi: Lise Myhre: Nemi : Nemin taikaa

En juurikaan lue sarjakuvia, mutta Nemiä olen rakastanut aina vuodesta 2003 lähtien, kun sarjis alkoi ilmestyä Suomessa.

Nemi on norjalaisen Lise Myhren luoma goottityttö, joka suhtautuu maailman epäkohtiin kiihkeästi, sekoilee ihmissuhteissaan ja rakastaa vapaata elämäntyyliänsä. Nemi ei salaile rakkauttaan fantasiamaailmaan, ja tosielämä tuntuukin hänestä välillä lamaannuttavan synkältä, samoin kuin pinnallisten ihmisten typeryys. Onneksi suklaa ja punaviini ovat aina valmiina tukemaan elämän myrskyissä.

Nemi on tiedostava, synkkä, feministinen, hupsu ja huikean rakastettava sarjakuvahahmo, johon tutustuminen ehdottomasti kannattaa.

Salla P.

1. Nemi on loistava 😀 Kaiken synkistelyn alta paljastuu mahtava persoona ja viittaukset/piipahdukset fantasiamaailmaan ovat kiva lisä. Minä nautin päivittäisen Nemi-annokseni Iltasanomien sivulta, pitäisi kyllä napata kirjastosta mukaan Nemiä ihan albumimuodossa.