Helena Immonen: Operaatio Aavikkokettu

Operaatio Aavikkokettu

Puolustusvoimien palveluksessa oleva Helena Immonen on turvallisuuspolitiikkaan perehtynyt journalisti ja viestinnän ammattilainen. Hänen etunsa kirjailijana on varusmieskoulutus ja reservin upseerius. Hän tuntee siis pelikentän, jossa kirjassa operoidaan.

Hänen edellinen kirjansa Operaatio Punainen kettu oli huikea menestys. Tämä hänen uusin kirjansa Operaatio Aavikkokettu on mukaansatempaava ja hyvinkin ajankohtainen juuri nyt.

Kirja kertoo petoksen ja valheiden maailmasta, jossa elämme. Sotaa ei käydä ainoastaan perinteisin asein Afganistanissa, vaan suomalaisen upseerin murha Novitshok-hermomyrkyllä kertoo siitä, millaisia aseita käytetään kulissien takana. Kyberisku Ahvenanmaan kautta on juuri sellaista sotaa, johon voimme tulevaisuudessa varautua ja toisaalta myös hieman pelätäkin.

Immosen kirja kannattaa ehdottomasti lukea. Onhan siinä pieni mukava pieni yksityiskohta. Suomalaisen hakkerin pila. KHL-pistepörssiä johtava Vladimir Putin saa pelissä ottelurangaistuksen. Milloin se tapahtuu? Se jää nähtäväksi…