Jonathan Carroll: Outside the Dog Museum

Tyypillinen ei ole ehkä ensimmäinen adjektiivi, joka tästä kirjasta lukijalle mieleen tulee. Outside the Dog Museum on kuitenkin tyypillinen Jonathan Carroll -kirja: maaginen kertomus miehestä, jonka elämä menee sekaisin. Mukana ovat Carroll-vakiot Jumala ja mystinen bullterrieri.

Kirja kertoo maailmankuulusta arkkitehtinerosta Harry Radcliffestä, jonka käsittämättömän rikas sulttaani palkkaa rakentamaan koiramuseota. Siinä sivussa Radcliffe pallottelee kahden naisen välissä ja kertoo elämästään, erityisesti ajasta, jolloin sekosi. Museonrakennusprojekti on täynnä mutkia ja yllättäviä totuuksia elämästä ja ihmiskunnasta.

Taianomainen kirja, taattua Jonathan Carroll -laatua. Suosittelen.