Tuula Korolainen ja Riitta Tulusto (toim.): Pää tallella : runoja ikääntyville

Aivan mahtava runokirja. Sopii kaikille, sillä kaikkihan me ollaan ikääntyviä. Ihastuin kirjaan heti niin, että ostin sen, en itselleni vaan lahjaksi. Siksi, että toivoisin saavani itsellenikin sen lahjaksi.

Pää tallella on täynnä tuttuja ja vähän tuntemattomampia runoja ikääntymisestä ja vanhenemisesta. Tuula Korolainen ja Riitta Tulusto ovat toimittaneet tämän runokokoelman ja kuvituksen on toteuttanut erittäin raikkaasti Virpi Talvitie.

Runoja on joka lähtöön, huumorilla ja erotiikallakin maustettuina. Jokaiselle jotakin. Pidin erityisesti Eeva Kilven ja Juice Leskisen runoista. Heli Laaksosen ja Lassi Nummen runoja mitenkään väheksymättä.

Tämä kirjan runot ovat vanhemmille lukijoille piristykseksi. Nuoremmat lukijat voivat lohduttautua kirjan runoilla, ettei se vanheneminen ole niin ikävää, päinvastoin.