Hannu Rinne: Perinnemestarin rintamamiestalo

Perinnemestarin rintamamiestalo on kirja, jonka ilmestymistä odotin kauan ja hartaasti, eikä kirja ilokseni tuottanutkaan pettymystä. Kirja luo kattavan katsauksen rintamamiestaloihin aina niiden historiasta talojen rakenteisiin ja materiaaleihin ja antaa nykypäivän remontoijalle lukuisia hyödyllisiä vinkkejä.

Käytännön remontoinnin ohella kirjassa luodaan katsaus myös rintamamiestalojen asukkaisiin näiden kertomusten myötä. Tässäkin on huomioitu niin taloaan alusta lähtien asuttaneet ihmiset kuin vasta ensimmäisen talonsa ostaneet asukkaat. Tähän saakka rintamamiestalomme perinteisen remontoinnin raamattuna on toiminut Panu Kailan Talotohtori, mutta tänä kesänä käsissä on kulunut Perinnemestarin rintamamiestalo ja siitä on haettu jos jonkinnäköisiä ideoita ja vinkkejä remontille.

Jos rintamamiestalot ja perinteitä kunnioittava remontointi kiinnostavat, kannattaa ehdottomasti tutustua tähän kirjaan. Kirjasta löytyy tietoa niin talon lisäeristämisestä, kellarin remontoinnista, tyypillisistä homekasvustoista kuin tapettien hengittävyydestä ja pinkopahvien käytöstäkin.

Hienoa että tällainen kirja on julkaistu, suosittelen lämpimästi! Kirjaa lukeakseen ei tarvitse edes omistaa itse vastaavaa remonttikohdetta, sillä se sopii houkuttelevien tarinoidensa ja kuviensa myötä myös luettavaksi ihan muuten vain – rakkaudesta vanhoihin taloihin.

Salla P.