Angela Sommer-Bodenburg: Pikku vampyyri matkalla

Pikku vampyyri matkalla on yhteisnide, joka sisältää aikaisemmin julkaistut kirjat Pikku vampyyri matkustaa ja Pikku vampyyri maalla.

Kirjassa Pikku vampyyri matkustaa Anton saa tietää, että edessä on lomamatka maalle. Vampyyri Rydigerin pitäisi myös päästä hetkeksi pois kotoaan. Ystävykset keksivät, että Rydiger voisi lähteä samaan lomanviettopaikkaan ja matka sinne onkin aikamoinen operaatio. Pikku vampyyri maalla kertoo sitten siitä varsinaisesta lomasta maatilalla, joka ei kuitenkaan suju ihan suunnitelmien mukaan.

Viime vuosina vampyyreista kertovat kirjat ovat saavuttaneet suosiota. Ehkä siksi tästäkin sarjasta on aloitettu ottamaan uusintapainoksia? Pikku Vampyyrit sopivat varsinkin niille nuoremmille lukijoille, jotka eivät ihan vielä ole Twilight-iässä. Näistä kirjoista on hyvä aloittaa matka vampyyrien maailmaan eivätkä kirjat ole liian pelottavia. Lisäksi se on ihan kätevää, että saa kaksi kirjaa yhtenä kirjana — varsinkin kun tässä tapauksessa tarina jatkuu aika suoraan.