Ulla Feldscher: Rakas, tiesitkö että olen psykopaatti

Tämä kirja on sellainen, että se oli luettava heti, eikä sitä voinut laittaa sivuun. Suorastaan hypnoottisesti se otti haltuun ja oli vaan luettava.

Päähenkilö, nainen, kertoo minämuodossa elämästään, jossa hän tapaa Karin. Kari on hurmaava, huomioonottava ja kaikin puolin ihana. Kukapa ei arvostaisi hyvää käytöstä ja sellaista, että tulee huomatuksi. Niin nainen hurmaantuu, vaikka tämän tästä on jos jonkinlaisia merkkejä ilmassa, että kaikki ei ole niin kuin pitäisi.

Kaikesta huolimatta he menevät naimisiin, on ihanat häät ja romanttinen häämatka. Sen ohella, miksi Kari vetkuttelee yhteen muuttamista ilmenee monia muitakin asioita. Lukuisia selityksiä on ilmassa. Pian häiden jälkeen alkaa paljastua suuria asioita.

Lukija tietää tavallaan, että nyt ei ole hyvä olla. Silti sitä pelkää, että miten naisen käy, uskooko Karia, antaako hänelle vielä mahdollisuuden? Tekisi mieli oikein kiljua, että pakene. Vaan kun ei se ole helppoa, kun Kari itkee ja lupaa ummet ja lammet.

Lopputulos on se, että minkäs mahdat, pelasta itsesi. Minkälaiset jäljet se jättää, suhde, joka paljastuu ihan joksikin muuksi, mies, joka ei ole se, joksi häntä luulet.

Kirja on vain 139-sivuinen, mutta täyttä tavaraa koko matkan. Se on erittäin hyvin kerrottu ja tunteet on kuvattu niin hyvin, että siinä on helppo olla mukana ja etenkin silloin, kun päähenkilö sairastuu.

Surullista on se, miten tämä tarina on vain yksi monista. Miten hienoa, että kerrotaan, mitä voi tapahtua ja kuinka ihmisiä voidaan huijata. Miten parisuhde voi olla raadollinen.

Ehdottoman suositeltava lukukokemus.