Émile Bravo: Seitsemän nälkäistä kääpiökarhua

Seitsemän nälkäistä kääpiökarhua on sarjakuvakirja, jossa leikitellään saduilla. Sarjakuvan kantavana ideana on siis erilaisten klassisten satujen sekoittuminen ihan uudenlaiseksi kokonaisuudeksi. Pääosassa on lauma karhuja, joilla on nälkä.

Tarina ei kuitenkaan ole klassisista elementeistä huolimatta ennalta-arvattava, vaan yllätyksellinen. Kirja ei tunnut myöskään kuluneelta satujen uudelleen lämmittelyltä. Piirrostyyli on kuin nykyaikaista satukuvitusta ja sopii hyvin kirjan tyyliin. Kokonaisuus on aika hauska. Plussana mainittakoon, että hauskuus ei perustu pelkkiin sanaleikkeihin.

Tämä on jatkoa kirjalle Kultakutri ja seitsemän kääpiökarhua. Jos pidit edellisestä osasta, niin pidät aika varmasti myös tästä. Vaikka sarjakuva onkin ensisijaisesti lapsille sunnattu, niin myös aikuisten kannattaa kokeilla sitä.

Veera