Hugleikur Dagsson: Tässä ei ole mitään vitsiä!

Islantilainen Hugleikur Dagsson on iskenyt kyllä niin nauruhermoon, että ei uskoisi, jos ei kokeile. Erittäin yksinkertaiset, tikku-ukkomaiset piirrokset eivät säästä ketään eikä mitään. Vaikka ne ovat paikoin ihan perverssejä, niin kyllä saa hihitellä ihan koko kirjan edestä.

Kirjasta nauttiessa pysähtyy välillä miettimään, kuinka sitä voikin niin yksinkertaisilla piiroksilla kertomaan niin paljon. Uskomaton taito. Nokkelan hirveät tekstit vielä kruunaavat kaiken.

Sarjakuvakirja on käteen sopiva, selkeillä piirroksillaan ja sujuvan kamalalla teksteillään. Siis, jos ei ole herneen vetäjä, niin tällä kirjalla voi hauskuuttaa itseään ja muitakin. Posket tulee kipeiksi !

Jos haluat maistiaisia, katso lukunäyte.

1. Tuommoista naurettavaa lukemista kaipaisi arkea piristämään.