Hugleikur Dagsson: Kuvitetut klassikot

Taas yksi kirja, joka käsittelee kirjallisuuden klassikoita vitsikkäästi. Tällä kertaa puuhassa on Hugleikur Dagsson, joka on aikaisemmin kaltoinkohdellut omalla tavallaan popmusiikkia Popular hits -kirjoissaan.

Huumoria siis revitään tulkitsemalla kirjallisuusklassikoita kaksimielisesti ja vitsikkäästi. Paikoitellen vitsit osuvat ja naurattavat, ihan joka kerta ei onnistu ja muutamasta tapauksesta on tainnut vitsi pudota matkasta käännöksen yhteydessä.

Muutamat naurut tästä kyllä saa. Kirjan suositushinta on 12 euroa, mikä on mielestäni perin paljon. Kirja on melkoisen pieni läpyskä ja vaikka sivuja on Atenan mukaan 90, kuvia on painettu vain joka toiselle sivulle. Niinpä Kuvitetut klassikot selailee läpi noin kolmessa minuutissa. Suosittelen selailemaan tämän kaupassa tai kirjastossa läpi, ellei sitten ole kova Hugleikur-fani.