Robert Kirkman: The Walking Dead : Kolmas Kirja

Elävät kuolleet jatkavat kävelyään Walking Dead -sarjakuvassa. Egmontin kustantaman sarjan käännös on edennyt kolmanteen albumiin, joka sisältää sarjan lehdet 25-36.

Selviytymisjoukko on uusien haasteiden edessä. Vaarallisin uhka zombien valtaamassa maailmassa eivät olekaan epäkuolleet, vaan toiset selviytyjät. Kirjan keskiössä on häikäilemätön Kuvernööri joka on rakennuttanut muureilla suojatun yhteisön päähenkilöiden asuttaman vankilan lähistölle. Kuvernööri on pahemman kerran järjiltään, ja kuten arvata saattaa, ei ota uusia naapureitaan kovin positiivisesti.

Jos sarjakuvasta hakemalla hakee valitettavaa, niin se mikä minua hieman häiritsi, oli piirrettyjen hahmojen samankaltaisuus. Pahimmillaan tämä on naishahmojen kohdalla, joiden kanssa jouduin välistä miettimään kenestä on kyse.

Walking Dead jatkaa korkealaatuisena. Sitä on helppo suositella zombisarjojen ystäville. Aloittaminen ensimmäisestä osasta lienee kuitenkin tarpeen. Herkimmille se ei myöskään kenties sovi, sillä paikoitellen sarjakuva on varsin väkivaltainen

1. Kappas, en tiennytkään että tästä on sarjakuvakin olemassa! Oletan siis, että kyseessä on samannimisen tv-sarjan pohjalta tehty sarjakuva? Ainakin tuo kuvauksesi osuu yks’ yhteen. Minun on p a k k o saada tämä! 🙂

2. Samasta tarinasta molemmat juontavat juurensa. Kuitenkin niin päin että tv-sarja pohjautuu sarjakuvaan.

3. Oho, enpä tiennyt tuota, vaikka olisihan se pitänyt arvata että (sarjakuva)kirja ensin ja sitten vasta filmatisointi. 🙂

Tilasinkin samantien tuon ensimmäisen osan, toivottavasti tulee pian!