Aki Huovinen: Tiedätkö, älyätkö, arvaatko? : Kaikkien aikojen tietovisa

Tiedätkö, älyätkö, arvaatko?

Olen suuri tietovisafani, joten yksikään uusi visakirja ei pääse livahtamaan sormien läpi. Kirjoja tulee tasaiseen tahtiin, mutta usein niissä on yksi aihe kuten urheilu tai kotimaiset elokuvat.

Itse innostun vain, jos aiheena on elokuvat tai kirjallisuus, mutta muuten pidän mahdollisimman monipuolisista visoista. Kirjoja, joissa on visailukysymyksiä, on myös useammin suunnattu lapsille kuin aikuisille.

Tiedätkö, älyätkö, arvaatko? on juuri oikeanlainen tietovisailukirja. Pääosin löytyy yleistietoa, jossa on kuitenkin monta eri vaikeusastetta. Muuten aiheita on laidasta laitaan 10 kysymyksen nipuissa. Visoja on sen verran monta, että muutaman iloisen illan kirjan kanssa saa kulutettua, vaikkei kaikkia visoja visailisikaan.

Suomalaisuus näkyy kirjassa juuri sopivasti ja uskon, että kirjasta jokainen visailija löytää hauskaa pähkäiltävää. Bonuksena vielä vastausten mukana on vastaustaulukot maksimissaan neljälle vastaajalle tai joukkueelle, jotta pisteiden lasku helpottuu. Game on!

Paula