Reidar Palmgren: Tunneli

Reidar Palmgrenin uusin kirja ei tuottanut pettymystä. Tunneli menee syvälle lapsuuden muistoihin ja maisemiin. Kirja luo tunnelman johon on helppo samaistua, se vaan tuntuu niin omalta, etenkin jos ja kun on elänyt samaan aikaan lapsuuttaan kaupungissa kuin kirjan henkilö Leo.

Tunneli on kaksikerroksinen, jossa vuorotellen ollaan tässä ja nyt ja sitten taas lapsuudessa ja nuoruudessa. Se ei tunnu ollenkaan vaikealta, vaan päinvastoin, tekee lukemisen entistä kiehtovammaksi. Kieli on sujuvaa ja juoni jännittävä. Tutustumisen arvoinen!

1. Minusta lapsuuden ja nykyhetken dialogi toimi erinomaisesti. Samoin hypähtely eri kertojaminään. Aika synkkäsävyinen kirja, mutta hyvin kirjoitettu.