Edie Eckman: Villiä virkkausta : Palavirkkauksen uudet kuviot

Kun jokin on muodissa jälleen, vanhatkin ideat tekevät näyttäviä comebackejä.

Villiä virkkausta -kirjassa on virkkauspalojen ohjeita joista voi koota melkein mitä tahansa hiuskoristeista kokonaiseen peittoon. Kun kuvioita on tarpeeksi, vain mielikuvitus on rajana, mutta kirjassa on hyviä vinkkejä ainakin alkuun. Kuvioita ja malleja on mielin määrin ja värit voi tietenkin valita oman mielensä mukaan. Parasta kirjassa on, että ohjeet ovat sekä kirjoitettu että kuvitettu: jokainen virkkaaja, jonka tunnen tykkää käyttää vain jompaakumpaa ohjeistusta malleissa.

Itse en ole virkkauksen ammattilainen ja itse tehty torkkupeitto onkin haaveena, mutta realistisempi tavoite on saada kissalle peitto jouluksi. Virkkauspaloilla on kuitenkin kiva harjoitella, koska lankoja ei tarvita niin paljon ja jo yhdestä palasta saa tehtyä vaikka lasinalusen.

Paula

1. Tämä on kyllä ollut ehdottomasti yksi kiinnostavimmista viimeaikojen käsityökirjoista. Pitäänee hainkkia itsellekin jossain vaiheessa, nyt vain laitan varauksen kirjastoon vetämään.