Virpi Marjaana Siira: Oma koppa 365

Virpi Marjaana Siiran kolmas kirja on jotakin, jonka ymmärtämiseen allekirjoittaneella meni hetki. Oma koppa 365 on oiva virkkauskirja. Opit yksinkertaisesti virkkaamaan kauniita mandaloita ja pala palalta voit koota niistä suurempia kokonaisuuksia.

Ohjeet itsessään ovat nerokkaan yksinkertaisia. Ne poikkeavat suuresti normaaleista ohjeista ja siksi itselläni kesti hetki, että ymmärsin kuvien idean. Siksipä tämä kirja ei ole se kätevin tapa aloittaa virkkausharrastusta, mutta jos koukku on jo tuttu juttu, niin tämän kirjan avulla onnistut varmasti.

Alkupäässä kirjaa on muutama ohje itse palasista ja kirjan lopusta löydät ohjeita niin hartiahuiviin, villamekkoon kuin sateenvarjoonkin! Tästä löytää myös tekniikoita, joita voi hyödyntää muissakin askarteluissa.

Kirjan ulkoasu on kaunis ja tätä vuosikymmentä. Lukutapa poikkeaa normaalista, se täytyy nimittäin kääntää lukiessa pystypäin.

Siira on myös tuttu ja suosittu bloggaaja. Kannattaa kurkata bloginkin puolelle ja inspiroitua!

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »