Sarah Hazell: Virkkausmallien käsikirja : 200 virkkausmallin vaiheittaiset ohjeet, mallikuvat ja kaaviot

Moreenikustannus on kunnostautunut muun muassa mielenkiintoisten ja hiukan erilaisten käsityökirjojen julkaisijana. Sarah Hazellin kirja ei ole ehkä niitä ainutlaatuisimpia, mutta lukuisat ansionsa sillä toki on.

Kirja aloittaa aivan aakkosista: mitä ovat virkkauslangat ja ­koukut, ja miten virkkuukoukkua pidellään kahdella yleisimmällä tavalla. Töitten viimeistely ja perussilmukat on esitelty selkeillä ja tarpeeksi isoilla piirroskuvilla.

Kirjan varsinainen anti on kuitenkin 200 kauniissa virkkausmallissa: on helpompia ja monimutkaisempia, sileitä ja kohomalleja, ja myös ilahduttavan laaja kokoelma erilaisia kirjovirkkaustapoja. Kaikista malleista on esitetty sekä työvaihekuva että sanallinen ohje ja mallipiirros, mikä tyydyttänee varmastikin erilaisiin ohjeisiin tottuneita virkkaajia. Varsinaisia valmiiden töiden ohjeita tässä kirjassa ei siis ole, mutta erilaisten pintojen esittely antaa paljon käyttöideoita, joita on myös mainittu ohjeiden alussa. Kirjan graafinen ilme on erittäin raikas ja kaunis.

Virkkaus on viime aikoina lisännyt huimasti suosiotaan, joten Hazellin kirjasta on varmasti paljon iloa.

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä!