Ellen Gormley: Virkkaillaan! 50 erilaista palaa ja 10 upeaa peittoa

Tämä oiva Virkkaillaan!-kirja pitää sisältää lähes kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää virkkauksesta. Kirjan ensimmäiset sivut sisältävät tietoa erilaisista langoista, työvälineistä, silmukoista sekä virkkaussanastosta ja erilaisista kirjassa esiintyvistä symboleista. Nämä kun lukee niin virkkausharrastuksessaan pääsee jo aika pitkälle!

Kirja sisältää ohjeet viiteenkymmeneen erilaiseen virkattuun palaan. Jokainen pala löytyy kuvan ja ohjeen kera omalta sivultaan. Ohjekuvat ovat selkeät ja palojen nimet hauskat! Sivulta löytyy myös vinkki minkälaisten palojen kanssa juuri kyseinen pala sopii. Ohjeet löytyy neliöihin, suorakulmioihin, kolmioihin, kuusikulmaisiin ja kahdeksankulmaisiin. Itselleni tuli ensimmäisellä lukukerralla jo valinnanvaikeus mistä alottaisin!

Erilaisten palojen lisäksi tästä kirjasta löytyy myös ohjeet kymmeneen upeaan peittoon tai vilttiin! Ohjeissa kerrotaan selkeästi paljonko mitäkin paloja tarvitaan, miten kiinnitys tapahtuu ja miten viimeistelet työsi. Itse peitot ovat monipuolisia ja nättejä. On mistä valita mieluisensa.

Tätä kirjaa suosittelen niin aloittelijoille kuin jo kokeneemmille käsityön harrastajille! Kirja on myös erittäin hyvä lahjaidea!

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »