Elina Jyväs: Baking instinct : Eleanora Von Smöörin herkkujen aateliset

Baking instinctia makeampaa leivontakirjaa saa kyllä hakea. Kirja on saanut alkunsa Eleanora Von Smöörin blogista ja hänen intohimostaan makeaan. Harva tuskin pystyy noudattamaan Von Smöörin ruokaympyrää, mutta kunnon sokerihumalan kirjan avulla kyllä saa. Muista kokeilla erilaisia sokereita.

Kirjasta löytyy paljon tuttujakin herkkuja, kuten macaronit taikka tuulihatut, mutta löytyi myös uusia tuttavuuksia, kuten Napoleonin hatut ja Laventeli-nektariinikakku. Baking instinct ei ole ylittämätön leivontakirja mutta asenne on kohdillaan ja itse kirja on kaunis.

Baking instinct on muistutus siitä, että elämässä pitää olla myös nautintoja, eikä vain ainaisia dieettejä.  Syökäämme baakkelseja.

Paula