Jonathan Carroll: A Child Across the Sky

Philip Strayhorn tavoitteli nuorena menestystä Hollywoodissa. Menestys antoi odottaa itseään, kunnes Strayhorn löi läpi kauhuelokuvillaan. Sen jälkeen Strayhornilla on kaikki: rakkautta, rahaa ja mainetta. Eräänä päivänä menestyksekäs mies kuitenkin ampuu koiransa ja itsensä. Miksi?

Strayhornin ystävä, niin ikään menestynyt elokuvaohjaaja Weber Gregston toivoo vastauksen löytyvän Strayhornin jättämiltä videonauhoilta. Vastausta ei tule, sen sijaan nauhoilla on varsin yllättävää kuvamateriaalia ja viesti haudan takaa.

Hämmentävä kirja on samaa Answered Prayers -jatkumoa kuin Bones of the Moon. Kirjoissa esiintyy samoja henkilöitä ja tämä viittailee edeltäjäänsä sen verran ahkerasti, että suosittelisin melkeinpä Bones of the Moonin lukemista ensin, vaikka välttämätöntä se ei ole.

Olen lukenut valtaosan Carrollin kirjoista ja pitänyt kaikista, myös tästä. Sittenkin A Child Across the Sky on Carrolleista ehkä vähiten suosikkini. Juoni on outo, ehkä vähän liiankin outo, eikä loppuratkaisu vastannut riittävän moneen kysymykseen. Kenties luin kirjan vähän liian kiireiseen aikaan, enemmän aikaa tai toinen lukukerta auttaneisi asiaan. Sekavuudestaan huolimatta kirjassa oli kuitenkin paljon hyvää.