Camilla Reid: Emppu ja kiva päiväkotipäivä

Emppu on karhunpentu, johon saimme tutustua ensimmäisen kerran vuosi sitten. Silloin Emppu opetteli käymään potalla, isojen ja taitavien karhujen isolla punaisella potalla. Nyt Emppu on täällä taas; tällä kertaa kerrotaan hänen touhukkaasta päiväkotipäivästään, iloineen ja pienine murheineen.

Suurilla silmillään pieniä lukijoita kirjan sivuilta katseleva Emppu on ilmeisen onnistunut taaperoikäisille kirjanystäville suunnattu henkilöhahmo. Ainakin meillä kiinnostusta ovat herättäneet niin hänen pottatouhunsa kuin nyt tämä päiväkotipäivä. Mutta miksipä ei; kirjan sivut ovat värikkäät, hahmot kiltin näköisiä ja tarinat juuri sellaisia, joita pienet korvat tykkäävät kuunnella, arkisen iloisia. Kaiken kukkuraksi Emppu-kirjat ovat äänikirjoja, joten jokaisella aukeamalla pääsee vielä painamaan nappulaakin. Mikä oiva bonus tämäkin!

Myös itse olen valmis näyttämään Empulle vihreää valoa. Kuvitus on aikuisenkin silmää miellyttävä ja mikä tärkeintä, kun äänikirjasta puhutaan, sitä myös kuuntelee ihan mielellään. Kiva lisä taaperokirjastoon!