Camilla Reid: Emppu ja iso punainen potta

Potta. Se voi olla hankala juttu. Vaippa taas on vauvamainen, isot käyttävät pöksyjä. Mutta pöksyjen kanssa voi sattua vahinkoja, niiden kanssa pitää oppia ennakoimaan. Nopeasti sen kuitenkin oppii ja sitten onkin ihan oikeasti jo iso ja taitava.

Emppu ja iso punainen potta on viidellä hauskalla ääniefektillä varustettu suloinen kuvakirja, jonka teemana on potalla käymisen opettelu. Nicola Slaterin kuvitus on hurmaava, tekstiä on sopivan vähän ja kartonkiset sivut on suunniteltu kestämään, joten kirja toimii hyvin jo melko pienenkin lukijan viihdyttimenä. Toisaalta ainakin meillä sitä lueskelee mieluusti myös muutaman vuoden vanhempi, sellainen jonka kanssa eletään juuri nyt melko herkkää aikaa nimenomaisen teeman kanssa. Hyvä näin.

Suosittelen. Aikuisen näkökulmasta mainittakoon vielä, että näitä ääniäkin kuuntelee ihan mielellään, mikä ei suinkaan äänikirjoista puhuttaessa ole läheskään aina itsestään selvää.