Tuomas Vimma: Firman mies

Firman mies seuraa Tuomas Vimman teoksia Raksa ja Ruutukymppi päättäen näin tämän rakennusbisneksistä kertovan trilogian.

Päähenkilöinä ovat huoneistoremontteja tekevän yrityksen Hyperborean toimitusjohtaja Danika ja projektipäällikkö Sami. Firmalla pyyhkii periaatteessa hyvin, mutta toimitusjohtajalla on kuitenkin omat uudet suunnitelmansa sen suhteen. Ihmissuhdekuvioitakin on mukana ja nyt saadaan lopullinen päätös sille, miten Samin ja Danikan väleille käy, kun romanssia on ennustettu aikaisemminkin.

Tämä oli hyvä kirja, ihan kuten edellisetkin. Kahteen edelliseen kirjaan verrattuna teos oli sisällöllisesti erilainen, mutta tyylillisesti samanlaista. Loppu tosin tuli vähän yllättäen, en siis ole missään vaiheessa osannut odottaa Hyperborean tarinan päättyvän näin. Toisaalta olisin kyllä voinut lukea pidemmänkin kirjasarjan aiheesta…

Tunnen itse jossain määrin rakennusalaa, mutta oma kokemus on lähinnä yhdyskuntarakentamisen puolelta. En sitten tiedä, vaikuttiko oma taustani lukemiseen, mutta uskallan kuitenkin suositella kirjaa myös niille, jotka eivät alaa sen kummemmin tunne.