David duChemin: Forget Mugshots : 10 Steps to Better Portraits

Tämä e-kirja tarjoaa kymmenen askelta parempiin muotokuviin. Se ei ole mikään erityisen kattava tai syvällinen teos, mutta se tarjoaa järkeviä niksejä, joiden avulla saa tylsiin muotokuviin uutta potkua.

Vinkit ovat melko yksinkertaisia, mutta toisaalta niiden omaksuminen ei vaadi pitkällistä opettelua. Jokaisessa luvussa on yksi harjoitustehtävä, niitä voi tehdä, mikäli haluaa tukea kirjan tekstiä käytännön opiskelulla.

Craft & Vision -julkaisijan (jota kirjan kirjoittaja David duChemin pyörittää) tapaan kirja on tiivis, noin 30 sivua, kauniisti taitettu ja runsaasti kuvitettu PDF, jossa ei ole mitään kopiosuojauksia – ja hintaa on viisi dollaria.

Kuten duChemin itse sanoo: nämä askeleet eivät ole taikuutta, tai edes mitään uutta. Ne ovat yksinkertaisia ideoita, joilla voi uudelleenkalibroida muotokuviaan. Ne ovat muistutuksia asioista, jotka kuvaaja todennäköisesti tietää, mutta joita ei ole tullut ajatelleeksi. Hyödyllinen pieni kirja.