Hellevi Salminen: Hello, I love you

Hello, I Love You

Saako sitä rakastaa ketä haluaa? Näin lukee takakannessa ja sitten vaan kirja ympäri ja lukemaan. Teksti on lyhyisiin kappaleisiin jaettu ja lyhyistä lauseista koottu erittäin helppolukuinen, mutta ajatuksia herättävä lukuelämys.

Kolme nuorta, Emmi, Luukas ja Daniel. Emmi ja Luukas ovat olleet lapsuudesta asti kavereita. Kun Luukas huomaa, että Emmi ei olekaan enää sellainen poikamainen, hän alkaa vieroksua Emmiä. Sitten kuvioihin tulee Daniel, joka tulee vanhempiensa kanssa Pariisista Suomeen lomalle. Hissunkissun alkaa Luukaksen ja Danielin välille syttyä jotakin. Kirjassa edetään sillä tavalla, että aina jää jotain arvelujen varaan ja on vaan pakko mennä eteenpäin, lukea mitä tuleman pitää.

Kaikki on kerrottu hyvin kauniisti. Vanhempien suhdekiemurat on otettu mukaan, ikään kuin taustalle. Ollaan kaikki yhdessä Helsingissä ja sitten käydään maalla ja lopulta lomaillaan Pariisissa. Pariisissa käydään muun muassa Jim Morrisonin haudalla, joka lämmitti ainakin tätä lukijaa. Luukaksen isä on se, joka ei lopulta ymmärrä, kun muut aikuiset tuntuvat ottavan asiat vaan asioina.

Huolimatta siitä, että kannen kuva voi olla hiukan tyttömäinen, suosittelisin tätä pojillekin, niin ja aikuisille!