Hurjat dinosaurukset : värityskirja

Hurjat dinosaurukset on perinteinen värityskirja ilman sen kummempia kommervenkkejä siis vallan mukavaa vaihtelua. Sen kuvat ovat suurilinjaisia ja selkeitä, sellaisia pienemmälle värittäjälle hyvin sopivia. Myös kirjan teema, dinosaurukset, istuu hyvin ainakin minun tuntemieni pikkuihmisten – ehkäpä erityisesti poikien – kiinnostuksen kohteisiin.

Vaikka kirjasta puuttuvatkin nykypäivän tehtävä- ja puuhakirjoille ominaiset lisäosat, kuten tarrat, se tarjoilee omanlaisuuttaan olemalla tarinan sisältämä värityskirja. Se kertoo pienestä Trippu nimisestä dinosauruksesta, joka ystävineen sattuman kautta tulee pelastaneeksi koko lauman tulivuoren purkautuessa ja rikkoessa heidän luolansa.

Vaikka tarina tietenkin jää kirjassa värittelyn varjoon, on se mielestäni hauska lisä ja kirja muutenkin suositeltava tapaus. Oma alta kaksivuotiaamme sai tästä oivan ensivärityskirjan.