Marjo Haapasalo, Emilia Kallinen ja Elina Teerijoki: Hurmaavat häät : inspiroidu menneistä vuosikymmenistä

Hurmaavat häät teoksessa esitellään häämuotia 1920-1970-luvuilta. Kirjassa kerrotaan eri aikakausien muodista yleisesti sekä häämuodista tuona aikana. Lisäksi se tarjoaa erilaisia niksejä, miten ajan hengen saa näkymään hääjuhlassa.

Kirjassa ei ole pelkkää vintagefiilistelyä vaan myös käytännön neuvoja häiden valmisteluun pitopalvelun varaamisesta käytännön ideoihin hääkenkien valinnassa. Kirjan alussa on myös historiakatsaus polttariperinteeseen sekä aikatauluehdotus häiden suunnittelun avuksi.

Suosittelen kirjaa morsianten lisäksi kaikille, joilla on häät mielessä ja jotka ovat häiden järjestelyssä mukana. Kirja sopii myös muiden juhlien järjestäjien ja vintagefiilistelijöiden hakuoppaaksi.

Mari

Turussa asuva sudeettisavolainen Mari on kansatieteestä valmistunut miltei kaikkiruokainen bibliofiili. Kaikkein lähinnä sydäntä ovat elämänkerrat, sarjakuvat sekä spefi. Minua voi stalkata netissä oikealla nimelläni ja nimimerkin Seregi eri variaatioilla. Kaikki vinkit »