Mia Sumell ja Sanna Wikström: Hyvän mielen villasukat lapsille

Hyvän mielen villasukat lapsille

Mia Sumellin villasukkia saimme nähdä jo viime vuonna ilmestyneessä kirjassa Hyvän mielen villasukat, ja nyt hän ja yhteistyökumppani Sanna Wikström ovat tehneet kokoelman lasten sukkia lorujen ja ajatelmien kera. Tämän uuden kirjan mallit ovat n. 31-33 -kokoisia, mutta kärjen pituutta on helppo muutella tarpeen mukaan.

Mallit ovat kaikki eläinhahmoja; on kissaa, hiirtä, karhua ja pupua. Kyseessä ovat siis tietenkin kirjoneuleet, mutta nämä lienevät suhteellisen helppoja toteuttaa selkeiden ja tarpeeksi isojen kaavioiden mukaan. Useimmat mallit on neulottu Markus Company 6-ply langalla, joka on siis niin sanottua sport-vahvuutta, ihan ohuen ja ihan paksun välillä ja jonka värit ovat kerrassaan silmiähivelevän kauniita. Toki mallit voi tekijöiden mukaan yrittää tehdä paksummallakin langalla ja saada siten isompia kokoja.

Kirja on jälleen oikein kaunis selaillakin, ja ohjeiden väleissä ovat lorut ja saajaansa voimaannuttavat ajatelmat ovat mukavia. En ehkä kuitenkaan pitänyt näistä malleista niin paljon kuin Sumellin aikuisten sukista: jotenkin kaikki eläinhahmot näyttivät vähän samanlaisilta ylen pitkäkaulaisilta suurisilmiltä, mutta tarpeellinen kirja joka tapauksessa, koska lasten sukkia tarvitaan aina.