Ari Wahlsten: Hyvästi, enkelini

Kit Karisma – jos tarvitsisin yksityisetsivää, kääntyisin ehdottomasti Kit Karisman puoleen. Hän asuu ja vaikuttaa Helsingissä ja ratkoo ihan kaiken!

Tässä kirjassa Hyvästi, enkelini hän tapaa kauniin naisen heti alkusivuilla. Laila on hieman pinteessä ja tottahan Kit Karisma rientää apuun ja pestautuu kahden euron aloitusmaksulla toimeen. Vaan kun tämä kaunis nainen kuolee lähes kättelyssä ja miten onkin niin, että Karisma on viettänyt hänen kanssaan melkein ne viimeiset hetket. On suoranainen pakko alkaa tutkia tapausta saadakseen oman nahkansa pelastettua. Onneksi Karismalla on tuttu poliisi, joka ihan hivenen antaa siimaa…

Kuviot ovatkin sitten aika lailla moninaiset, kun ilmenee, että Laila olikin naimisissa! Kaunis Laila oli malli ja mukana mallibisneksessä, jonka toiminta ei kaikki ollutkaan kovin kaunista. Sieltä tulee mukaan ökyrikas Riihiranta, jolla on komea paatti ja joka erityisesti tykkää nuorista, kauniista naisista.

Lisäksi Lailalla, joka nimestään huolimatta ei ollut supisuomalainen, oli perhettä, joka ei ollenkaan tykännyt siitä, mitä Laila puuhasi Suomessa. Lailan veli on Amir Nasir, jolla ei ole mielessä mitään hempeitä ajatuksia.

Tyypilliseen tyyliinsä Kit Karisma hakeutuu tilanteisiin, joissa hän aukoo päätään, vaikka olisi piippu otsalla tai keklu kylkiluissa. Asenne säilyy! Näitä kohtauksia piisaa ja Karisma ei vaikene. Ihan kutkuttavaa jännitettä piisaa koko kirjan matkan.

Olen koukussa Kit Karismaan ja hänen seikkailuihinsa. Niin päheä yksityisetsivä, ettei voi olla pitämättä. Ari Wahlstenilla on kutkuttava kyky kikkailla huumorilla ja jännityksellä niin, että siitä saadaan oikein oiva lopputulos.

Nyt jäi taas ikävä Kit Karismaa, jolla on käsittämätön karisma!