Maikki Harjanne: Ilmaiset monot

Ilmaiset monot kertoo Maikki Harjanteesta alkaen siitä kun hän oli Maija-Liisa Saksman, sotaorpo. Kirja on täynnä pieniä välähdyksenomaisia tarinoita. Vaikeat ja surullisetkin asiat kerrotaan niin mukavalla tyylillä, että lukijalle jää hyvä mieli. Millaista on, kun isä on astunut miinaan ja äiti joutuu hoitoon. Kuinka lapsi selviää. Mitä sitten, kun tulee aikuiseksi. Tarinoista välittyy elämänmakuinen huumori.

Kirja on helppoa luettavaa ja kuvitettu Maikki Harjanteen kuvituksilla, jotka mukavasti antavat tarinoille lisää pohjaa. Kuvitus on tuttua, varsinkin niille, jotka ovat Harjanteen lastenkirjoihin tutustuneet.

Koko kaari käydään läpi ja kirja päättyy siihen, kun Maikki saa valmiiksi 80. kirjansa. Tätä kirjaa voin suositella ihan kenelle tahansa.

1. Kiitos vinkistä! Mukava ja mielenkiintoinen omakuvakirja, josta on turhat sivuntäytteet karsittu pois, eli luettavissa yhdessä illassa.