Kata Kärkkäinen: Kahdeksas huone

Tähän kirjaan minä upposin. Kirja osui ja upposi minuun. Tässä mennään Tuusulaan ja siellä Onnelaan ja eletään tätä aikaa ja vuotta 1936 limitysten. Aluksi kappaleittain, mutta sitten jo kesken kappaletta. Välillä ei tiennyt kumpaa aikaa halusi seurata mieluummin, halusi olla nyt ja sitten siellä jossain menneisyydessä.

Tarina kuljettaa ja samalla entisöidään ikkunoita ja käydään astrologisia huoneita läpi, on taiteilijaelämää ja tätä päivää. Mitään ei ole liikaa vaan sillai sopivasti. Sitä kiinnostui, kun kirjalla oli vielä todellisuuspohja, jäi tiedon nälkä, että haluaisi tietää lisää. Mitä kaikkea Tuusulassa tapahtui ja kun seuraavan kerran siellä päin liikkuu, on varmasti poikettava Onnelassa.

Kata Kärkkäinen kuuluu suosikkikirjailijoihini, vaikka on myönnettävä, että minulla meni aikaa, ennen kuin saatoin hänen teoksiinsa tarttua. Onneksi mursin sen asenteen.

1. Onneksi tartuit siihen, kirja on nimittäin hyvä. Minäkin pidin, erikoisempi makuuni kuitenkin…
    Miksi muuten teillä ei ole yleistä kommenttiosiota, vain arvostelujen yhteydessä. Olisin vähän kommenteerannut ,D
    Teretulemas meille blogiin. Itse arvostelen päivittäin lukemani kirjat, lisäksi Kirjalaarissa on toukokuun 2007 jälkeen lainaamani ja lukemani kirjat pikapisteytettynä. Valitettavasti Vuodatus ei tarjoa hyviä pohjia eikä hakuja, toistaiseksi siis ei oikein toimivaa. Mutta käykääs katsastamassa,
    t. Polga

2. Palauteosastoa on mietitty ja sellainen on kehitteillä. Siihen asti voi pistää palautetta vaikkapa sähköpostilla osoitteeseen mikko ät kirjavinkit piste net.