Mauri Kunnas: Kaikkien aikojen avaruuskirja

Kaikkien aikojen avaruuskirja tapahtuu 3000-luvulla ja pääosassa ovat sen ajan koululaiset. Heille annetaan yleistä opetusta avaruudesta ja sitten lähdetään avaruusmatkalle eri planeetoille. Kirjasta saa paljon asiatietoa todella hyvin paketoituna. Lisäksi on mielenkiintoista kuvitella, millaista on tulevaisuudessa ja päästäänkö silloin avaruuteen käymään helpommin kuin nykyisin.

Avaruus on yksi lasten suosikkiaiheista ja tätä kirjaa voikin suositella kaikenikäisille lapsille. Yleensä aihepiiriin liittyviin kirjoihin ei vaan sekoiteta faktaa ja fiktiota, mikä on tässä tapauksessa kuitenkin ihan toimiva ratkaisu. Kirjassa riittää luettavaa ja tutkittavaa pitkäksi aikaa. Kuvitus on hauska ja riittävän yksityiskohtainen.

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 867 tilaajan joukkoon!