Elizabeth LaBau: Karkintekijän käsikirja

Onko mitään ansaitumpaa herkkua kuin itse tehdyt karkit? Karkintekijän käsikirjassa on ohjeita monenlaiseen herkkuun, löytyy tikkareita, toffeita, konvehteja ja vaahtokarkkeja. Suklaalle pyhitettyjä kirjoja on paljon, kuten muillekin leivoksille, mutta karkkiohjeet jäävät yleensä jouluisiin piparminttunappeihin tai tryffeleihin.

Karkintekijän käsikirja on näpräilevälle kokille. Herkkuja hakiessa ja ohjeita lukiessa tuli useamminkin mielee, josko vain hakisi suklaapatukan kaupasta. Ohjeet eivät ole aivan helppoja, ja kirja aloittaa kertomalla mikä kaikki voi mennä pieleen, joten motivaatiota on vaikea pitää yllä. Kuitenkin – kun ottaa kirjan käteen, hankkii tarvikkeet ja seuraa ohjeita, saa palkinnoksi ainutlaatuisia herkkuja.

Karkintekijän käsikirja on hyvä olla kirjahyllyssä, mutta ei kirja puhki tule kulumaan.

Paula