Kiinnostaako markkinointi internetissä? Joudutko kenties tekemään sitä, kiinnosti tai ei? Tämä kirja antaa ajantasaisia neuvoja siitä, miten markkinointia internetissä oikein tehdään. Se käsittelee kaikki nettimarkkinoinnin keskeiset aiheet: bannerit, blogit, hakukonemarkkinoinnin, hakukoneoptimoinnin, suosittelun, kumppanuusmarkkinoinnin, kotisivut ja niin edelleen.
Opastus on perusteista lähtevää, eikä liidä liian korkealla. Itse esimerkiksi harrastelijatason hakukoneoptimoijana en saanut paljon uutta irti aihetta käsittelevästä luvusta, mutta jos aihe on vieras, perusteet tulevat selviksi. Kirja onkin suunnattu enemmän tilaajille kuin tekijöille. Tiivis konkretia on tällöin juuri oikea lähestymistapa. Jokaisen luvun lopussa on viiden kohdan ”Tee näin” ja ”Älä tee näin”-listat, jotka tiivistävät luvun sisällön hyvin ytimekkäästi.
Kirjan kirjoittajat ovat kokeneita ammattilaisia, jotka kirjoittavat asioista, jotka parhaiten tuntevat. Faktapuoli on siis kunnossa ja teksti luistaa muutenkin. Lakiasioita käsittelevä luku oli – yllätys yllätys – työläintä luettavaa. Tärkeää asiaa sekin. Tämän kirjan luettuaan ymmärtää varmasti, millaista markkinointia netissä voi tehdä ja on hieman perillä siitä, miten asioita kannattaa hoitaa. Aiheesta ei ole ajantasaisia suomenkielisiä kirjoja tungokseksi asti, joten Klikkaa tästä on teos paikallaan.