Olivier van Beemen: Heineken in Africa : A Multinational Unleashed

Luin hiljattain mielenkiintoisen kirjan Dictatorland : The Men Who Stole Africa, joka sivusi muun muassa sitä, miten suuret monikansalliset yritykset usein muodostavat epäterveen symbioosin Afrikan korruptoituneiden diktatuurien kanssa. Tuumasin, että aiheesta kannattaa lukea enemmänkin, varsinkin koska suuryritykset päinvastoin pyrkivät esittämään... Lue koko vinkki »
Nauti tyhjyydestä

Jari Tamminen: Nauti tyhjyydestä ja muita vastamainoksia

Kasvoin perheessä, jossa luettiin vasemmistolaista Voima-lehteä ja askarreltiin vastamainoksia. Vastamainokset ovat tunnettujen kaupallisten tuotteiden mainosten muunnelmia, joiden tarkoitus on kääntää mainoksen viesti päälaelleen, yleensä kritisoidakseen mainosta ironian tai sarkasmin kautta. Lapsena vastamainokset eivät olleet mitään muuta kuin ... Lue koko vinkki »

Saskia Salomaa: Hakusanamainonnan ABC : Matkaopas AdWords-mainonnan saloihin

Googlen AdWords on suosittu hakusanamainontapalvelu, jossa mainoksensa saa näkyviin Googlen verkostoissa. Se on varsin merkittävä mainoskanava nykyään, sillä kaikkihan googlaavat nykyään, kun etsivät tietoa jostain aiheesta, ja AdWords on yksi keino päästä tietoa etsivien potentiaalisten asiakkaiden nähtäväksi. AdWords on myös siitä näppärä main... Lue koko vinkki »

Antti Apunen ja Jari Parantainen: Gurumarkkinointi

Gurumarkkinointi-kirja lupaa kannessaan keittiöpsykologiaa insinööreille. Olennaisesti gurumarkkinoinnin idea tiivistynee Applen ja Nokian välillä. Kaikkihan tietävät, että Nokian insinöörit ovat kehittäneet upeita kännyköitä. Miksi kaikki sitten himoitsevat teknisesti upean N900:n sijasta Applen iPhonea? Suomalainen insinööri uskoo, että hyvä t... Lue koko vinkki »

William Gibson: Zero History

William Gibson palaa Spook Countryn ja Pattern Recognitionin henkilöihin. Zero Historyn päähenkilönä on entinen rokkitähti Hollis Henry, joka jatkaa edelleen hieman vastahakoista yhteistyötään Blue Ant -mainosyhtiön ja sen johtajan Hubertus Bigendin kanssa. Tällä kertaa Henryn tehtävänä on selvittää, kuka on mystisen Gabriel Hounds -farkkumerkin... Lue koko vinkki »
Klikkaa tästä

Toni Paloheimo (toim.): Klikkaa tästä : Internetmarkkinoinnin käsikirja

Kiinnostaako markkinointi internetissä? Joudutko kenties tekemään sitä, kiinnosti tai ei? Tämä kirja antaa ajantasaisia neuvoja siitä, miten markkinointia internetissä oikein tehdään. Se käsittelee kaikki nettimarkkinoinnin keskeiset aiheet: bannerit, blogit, hakukonemarkkinoinnin, hakukoneoptimoinnin, suosittelun, kumppanuusmarkkinoinnin, kotisivu... Lue koko vinkki »
Tee kauppaa netissä

Jukka-Pekka Lindén: Tee kauppaa netissä

Tässäpä harvinaisen luotaantyöntävän näköinen kirja. Räikeän kannen takaa paljastuu kuitenkin ihan mielenkiintoinen teos, joka käsittelee harrastusmielessä tehtävää nettikauppaa. Pienimuotoinen kaupankäynti netissä on varsin suosittu harrastus ja tosimielellä tavaraa esimerkiksi Huuto.netissä tai omassa nettikaupassaan myyviä löytyy Suomestakin jo ... Lue koko vinkki »

Teijo Makkonen: Kustannustoimittajan kirja

Kirjan lukijalle jää helposti mysteeriksi kirjan tie kirjailijalta lukijan käteen. Kirjailijat kirjoittavat kirjan, jonka lukija ostaa kaupasta tai lainaa kirjastosta – mutta mitä siinä välissä tapahtuu? Kustannustoimittajan kirja on tarkoitettu oppaaksi kustannustoimittajaksi haaveileville, mutta palvelee myös uteliasta kirjanystävää, joka haluaa ... Lue koko vinkki »

Ville Vuorela: Pelintekijän käsikirja

Pelien tekeminen yleistyy työnä ja harrastuksena. Yhä useamman nuoren toiveammatti on pelintekijä. Vaan mistä pelien tekemisessä itse asiassa on kyse? Ville Vuorela on kokenut pelisuunnittelija ja ilmeisen oikea henkilö kertomaan asiasta. Pelintekijän käsikirja on paras lukemani esitys pelien suunnitteluprosessista. Rules of Play -järkälettä tun... Lue koko vinkki »

Malcolm Gladwell: Leimahduspiste

Suurten epidemioiden synty voi selittyä yllättävän pienillä asioilla. Jossain kohtaa on kriittinen kaatumispiste, joka synnyttää radikaaleja muutoksia. Malcolm Gladwell hakee kirjassaan selityksiä erilaisille epidemioille: sairauksille, rikollisuudelle, muoti-ilmiöille, tupakoinnille – mikä tekee joistain ilmiöistä suuria ja toisista ei? Selitys... Lue koko vinkki »

Ben Elton: Eedenistä vikaan

Vuonna 1993 ilmestynyt kirja saatiin suomenkielisenä vasta viime vuonna, mutta se on yhä ajankohtainen. Osa materiaalista on hieman 90-lukuista, mutta osa kenties aikaisempaakin osuvampaa. Uhkaava ekokatastrofi ja mainonnan ja kaupallistumisen yliote maailmasta jaksavat viihdyttää. Elton on britti – sen huomaa viimeistään terävästä EU-kritiikist... Lue koko vinkki »

William Gibson: Hahmontunnistus

Cayce Pollard on allerginen tavaramerkeille. Louis Vuittonin ja Tommy Hilfigerin kaltaiset logot herättävät suorastaan fyysistä pahoinvointia. Cayce käyttää allergiaansa hyödykseen työssään: hän arvioi, onko logoilla mahdollisuuksia menestykseen. Jos reaktiota ei ole, logo on huono. Vapaa-aikanaan Cayce jahtaa mystisten nettivideoiden, footagen, sa... Lue koko vinkki »