Pascal Regnauld ja Hugo Sokal: Kuolema järvellä

Kuolema järvellä

Etsivä Ankardo on uuden haasteen edessä. Häntä lähestyy nainen, joka toivoo Ankardon etsivän tietyn ihmisen: hänet itsensä. Nainen on nimittäin menettänyt muistinsa ja tahtoisi selvittää kuka on. Kalastaja löysi hänet verkoistaan, mutta paljon muita vinkkejä Ankardolla ei henkilöllisyyden selvittämiseksi ole.

Samaan aikaan Belgamburgin johtajilla on ongelma. Maahan virtaa laittomia maahanmuuttajia, jotka eivät ole tervetullutta (eli rikasta) sorttia. Kuka salakuljettaa prostituoituja ja miten? Ja miten asiat liittyvät toisiinsa?

Olen nopeassa ajassa tykästynyt Sokalin sarjakuvatyyliin. Eläinhahmot ja tummat värisävyt antavat aikuiselle tarinalle mielenkiintoisen sävyn. Sarjaa voisi sanoa huumoripainotteiseksi versioksi Blacksad -sarjakuvasta. Molemmissa hieman noir -tyyppiset eläimiksi kuvatut hahmot ratkovat rikoksia. Siinä missä Blacksad on maalaileva ja keskittyy kertomaan syvällistä tarinaa, on Ankardo -sarjakuva erikoisten sattumusten jono.

Ehkä kaikkein miellyttävin ominaisuus Ankardossa on sen suoruus. Yhteiskunnallisia ilmiöitä ei jätetä tölvimättä ja Ankardolla on varsin maanläheinen tapa ratkoa ongelmiaan.

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 1 298 tilaajan joukkoon! Jos haluat tietoa uusista vinkeistä nopeammin, tilaa Telegram-kanavamme!