Rob Lloyd Jones: Kurkista avaruuteen

Kurkista avaruuteen -kirja tarttuu haastavaan tehtävään selventää avaruuteen liittyviä kysymyksiä lapsille. Aihetta on elävöitetty visuaalisin keinoin sijoittamalla tekstejä kurkistusluukkujen taakse ja käyttämällä paljon värejä ja kuvituksia.

Ainakin itse olen kaivannut tämäntyyppistä kirjaa, sillä useimmat lapsille suunnatuista avaruusaiheisista tietokirjoista ovat vielä liian tekstipainotteisia ja haastavia omalle 5-vuotiaalle avaruusintoilijalleni. Tähän kirjaan tutustuimme suurella mielenkiinnolla ja se tarjosi hauskaa luettavaa aikuisellekin. Asioiden selitykset on pyritty pitämään riittävän lyhyinä ja yksinkertaisina, joten pienikin kuulija jaksaa syventyä avaruuden ihmeelliseen maailmaan kirjan avustuksella.

Erityiskiitokset lopun Kysymyksiä avaruudesta -koosteesta, josta löytyi vastaus moneen usein esitettyyn kysymykseen.

Salla P.