Reetta Wirtanen: Kuuntele sanoja! : Minun maailmani

Kuuntele sanoja! -sarja on jälleen kerran jotakin uutta Oppi ja ilo -tuoteperheeseen. Samalla se on jotakin uutta koko suomen kielisille kirjamarkkinoille: ensimmäinen suomen kielen sanoja opettava äänikirjasarja.

Minun maailmani esittelee nimensä mukaisesti asioita ja sanoja, jotka ovat tärkeitä ja mukavia juuri lasten elämässä. Teoksen sivuilla vieraillaan kaupassa, kirjastossa ja rannalla, pistäydytään neuvolassa ja vietetään syntymäpäiväjuhlia. Samalla ”opiskellaan” teemoihin liittyviä sanoja tyypillisen kuvasanakirjan tyyliin, jonka lisäksi jokaiselta aukeamalta löytyy muutama ääninappi. Tavallisten ääniefektien sijaan napeista saa painettua ilmoille sanoja.

Yhdestä kolmivuotiaille suunnattu kirja toimi hyvin omalle vielä puheensa kanssa ensiaskeleita ottavalle hieman alle kaksivuotiaallemme. Tuttujen sanojen toistaminen seurasi nappien painelua kuin luonnostaan ja kirjan hauska sekä värikäs kuvitus näyttäisi kiinnostavan muutenkin.

Siis ehdoton suositus tälle tavallisesta poikkeavalle puhuvalle kuvasanakirjalle!

Kaisa Sutela on kirjamaailmaan työelämässään eksynyt – ja uppoutunut – teologi. Hän rakastaa kirjoja ja on kirjallisuuden lajien suhteen melko kaikkiruokainen, mutta viihtyy silti parhaiten laatukirjallisuuden parissa. Myös lastenkirjat ovat lähellä sydäntä. Kaisa harrastaa ruoanlaittoa ja sitä myöten Tunnelmallisia makuja -blogin pitämistä. Kaikki vinkit »