Janet Evanovich: Kymmenen oksalla

Uuden Stephanie Plum -tarinan ilmestyminen on aina iloinen tapahtuma, sen verran addiktoitunut olen Stephanien seikkailuihin. Sarjan kymmenennessä osassa Kymmenen oksalla Stephanie onnistuu suututtamaan väkivaltaisen jengin ja saa peräänsä palkkamurhaajan. Kun mukaan lasketaan normaalit autojen räjähtämiset, hankalat kiinniotettavat, omituiset sukulaiset, yllättävä laihdutuskuuri ja ikuinen tasapainoilu kahden miehen loukussa, on takuuvarmasti hulvaton tarina valmis. Tällä kertaa Stephanie saa jopa hieman raotettua Rangerin salaperäisyyden verhoa, joten hieman paljastuksiakin on luvassa.

Kenties olin kirjaa lukiessani tavallista enemmän Stephanien toilailujen tarpeessa, tai sitten kirja oli jopa aiempia osia hauskempi, sillä ratkesin lukiessani muutaman kerran lähes hysteeriseen nauruun. Suosittelenkin Evanovichin kirjoja kaikille mustasta huumorista ja naisenergiasta pitäville, joita ei haittaa että sankaritar käyttäytyy välillä omastakin mielestään sekopäisesti ja vetää magneetin tavoin ongelmia puoleensa.

Salla P.