Pekka Laukkarinen (toim.): Laulutuuli

Laulutuuli on jo vähintäänkin neljäs laitos tästä omalla sarallaan liki legendaarisesta hengellisestä laulukirjasta. Se on suunnattu kouluikäisille niin kerhoihin, leireille kuin hartaushetkiinkin sisältäen hyvin erilaisia, jokaiseen elämänalueeseen ja jokaiselle lapselle sopivia lauluja. Monipuolinen aakkosittain lajiteltu teemahakemisto sisältää aiheita aina aamusta ystävyyteen.

Kirja käsittää 120 laulua, jonkin verran tunnettuja, mutta enemmän kuitenkin uusia, joukossa myös aikaisemmin julkaisemattomia. Henkilökohtaisesti löysin kirjasta melko vähän tuttua laulettavaa, joitakin rakkaita lauluja kuitenkin.

Olen aina pitänyt itsekseni lauleskelusta ja nyt lasten myötä olemme laulaneet paljon yhdessä. Tästä kirjasta olen esitellyt heille omia suosikkilaulujani ja nuottien avulla yrittänyt opetella uusia. Lisäksi joidenkin lauluista yhteyteen sijoitetut ohjeet antavat mahdollisuuden eläytyä lauluihin leikinkin tasolla.

Siis mikäli hengelliset laulut ovat sydäntä lähellä, suosittelen. Uusia lauluja ei ole koskaan liikaa, joskin vanhat tutut ovat itselleni se tämän kirjan kohokohta. Tulevaisuus näyttänee, mitkä laulut kirjan tulevat käyttäjät tulevat valikoimaan omiksi suosikeikseen.