Juha Vuorinen: Maastamuuttajan päiväkirja

Kansi: Juha Vuorinen: Maastamuuttajan päiväkirja

Juha Vuorinen on taas pykännyt pikkupokkaripaketin, jonka tuotto menee hyväntekeväisyyteen!

Maastamuuttajan päiväkirja kertoo siitä, kun J.Vuorinen pakkaa perheensä ja muuttaa heidän kanssaan Maltalle – tarkoituksena lasten kielikylpy. Vuorisen jälkikasvun on opittava englantia. Se onkin pala kakkua, mutta elämä Maltalla ei.

Maltalla elämä on kaikkea muuta kuin sitä, mitä aluksi voisi kuvitella, päivää paistatellessa. Saa lukea kaikesta siitä, mikä menee päin hanuria ja mikä on parasta, niin vuorismaiseen tyyliin, että kaikki se marmatus alkaa vaan naurattaa ja tuntua jotenkin niin huvittavalta, toisin kuin jos sen kertoisi joku äkkiväärä.

Perhe Vuorinen piipahtaa myös Sisiliassa ja Englannissa ja on sanomattakin selvää, että kaikkea sattuu ja tapahtuu. Onneksi huumoria on havaittavissa myös muissa perheenjäsenissä, ettei tarvitse Pappa Vuorisen yksin huvittavuuteen tukehtua.

Eikä siinä vielä kaikki. Kun malttaa lukea koko opuksen, niin huomaa, että siinä tulevat kaikki maatamme koskevat tärkeät tapahtumatkin puitua, Maltalta käsin. Jos tulee sellainen outo olo, että lukee jotain tuttua, niin ei hätää; voi hyvinkin olla niin, että on kuullut lukemansa radio Suomipopin Vuorissaarnassa tai sitten peräti lukenut Iltalehden blogia.

Vaan tässä on koko päiväkirja, sirpaleita ajalta huhtikuu 2014 – maaliskuu 2015. Tähän voi paneutua vaikka kärpänen otsassa! Herkullinen paketti ihan kelle tahansa, joka osaa lukea!