Arja Mäkinen: Meidän kesken : naisten ystävyyssuhteiden arkea

Meidän kesken on haastattelujen pohjalta kirjoitettu kirja naisten välisestä ystävyydestä.

Arja Mäkinen valottaa hyvin millaista naisten välinen ystävyys oli ennen ja millaista nykypäivänä. Käsitellään naisten ja miesten välisiä eroja; jos mies tapaa ystäviään porukassa, nainen useimmiten yhden kerrallaan. Kuinka ennen naiset vaalivat ystävyyttään kirjeitsekin ja miten kirjeet saattoivat olla hyvinkin eroottissävytteisiä. Miten naiset saattoivat ihan hyvin asua yhdessä eikä siitä tehty numeroa.

Kirjassa pohditaan myös sitä, voivatko mies ja nainen olla ystäviä. Ikuinen pohtimisen aihe, johon vastauksia löytyy niin paljon kuin on tapauksiakin. Mielenkiintoisia kannanottoja ja näkemyksiä.

Hyvä osuus kirjassa on sekin, miten raha ja ystävyys käyttäytyvät. Oikeita ystäviä ei rahalla saa. Onko ystävyyttä olla aina auttamassa taloudellisesti? Mitkä ovat ystävyyden kriteerit? Millaista on mustasukkaisuus ystävyyssuhteessa?

Näihin ja moniin muihin naisten välisiin ystävyyssuhteisiin liittyvin kysymyksiin otetaan tässä kirjassa kantaa – ja se tapahtuu oikein ystävällisesti.