Jukka Behm: Meijerimies : Raino Kukkosen ja Kaslink Foodsin tarina

Meijerimies on kirja, jossa lukija pääsee tutustumaan Raino Kukkoseen, mieheen joka tietää meijerialasta kaiken. Hän on se mies, joka muutti Sotkamosta Kouvolaan ja toi meille Mairen. Nyt juomme Maire-maitoa ja mistä Maire-nimi tulee, niin se on helppoa. Maire on Rainon vaimo.

Eikä tämä ole tarina pelkästä maidosta, vaan kyllä Kukkonen on myynyt muutakin, jopa keinosiitepölyä! Jos on yrittäjyys selkäytimessä, niin minkäs sille mahtaa. On vain käytettävä vietti hyödyksi. Oltava ajan hengen ytimessä, niin kauppa kannattaa.

Kirja kertoo napakasti ja sen kummempia jaarittelematta Raino Kukkosen elämän vaiheet. Mies on yrittäjä ja sellainen yrittäjä, jolla on ollut paitsi rohkeutta niin myös viisautta. Perhe on mukana ja suhteet kunnossa, niin mikäs on miehen hymyillessä.

Jukka Behm kuvaa hyvin kaikkia niitä vaiheita, miten Kaslink Foods syntyi ja miten siitä tuli niin iso yritys, että se sai valtakunnallisen yrittäjäpalkinnon. Kirjaan on haastateltu useita ihmisiä, jolloin saadaan erilaisia näkemyksiä mieheen, joka on kirjan päähenkilö.

Kun lukee tätä kirjaa, tulee lämmin ja hyvä mieli, koska siinä on kuvattu perisuomalaista yrittämistä, sisukasta menoa, että jos ei aina onnistu, niin yritetään uudestaan. Siis kerrankin kirja, jossa on positiivista tunnetta; kertomus siitä, että voi sitä onnistuakin.

Jos miulla olis hattu, mie nostaisin sitä nyt!